Over Marjolein

Na mijn studie commerciële economie en  NIMA-C  (marketing/bedrijfskunde) heb ik voor prachtige (internationale) bedrijven en merken mogen werken in de fast moving consumer goods en OTC markt.

Sinds 2008 werk ik als zelfstandige onder de naam Marketing2Action om ondernemers te helpen hun bedrijf verder te ontwikkelen.

Sinds 2014 zet ik mijn kennis en ervaring in voor sociale ondernemersmaatschappelijke organisaties, stichtingen en verenigingen.

Filantropische Studies

Om deze organisaties optimaal van dienst te kunnen zijn heb ik trainingen gevolgd op het gebied van social media, crowdfunding, relatie strategieën en fondsenwerving. In 2016 heb ik de post academische opleiding Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit in Amsterdam afgerond.

Business model en fondsenwerving

Ik adviseer en begeleid organisaties bij het schrijven van een projectplan en fondsenaanvragen, het formuleren van de business case, positionering, het ontwikkelen van partnerships, strategie en organisatie. Mijn commerciële ervaring komt hier uitstekend van pas.
Ook geef ik regelmatig trainingen fondsenwerving en vrijwilligersmanagement.

Verenigingsondersteuningsprogramma Rabobank-NOC NSF

In het Verenigingsondersteuning programma van Rabobank/NOC NSF begeleid ik momenteel een aantal sport- en culturele organisaties: Purmerends Museum, Stedelijk Orkest Purmerend, Surfproject, KIOS en Streekmuseum Meestoof.

Wijzer Werven

In het programma Wijzer Werven, een training- en coaching programma voor culturele instellingen  ben ik werkzaam als trainer en relatiemanager en  heb ik o.a. de volgende klanten begeleid: Bonnefanten Museum, Toneelgroep Maastricht, Stichting Appeltaartconcerten, Amsterdams Kleinkunstfestival, Bibliotheek IJmond Noord, Bibliotheek Veluwezoom, Bibliotheek Wijchen, Bibliotheek Barneveld, De Nederlandse Dansdagen, Museum Kennemerland, Laurens Cantorij, Museum Speelklok, Museum STAAL Bij nog een twintigtal culturele organisaties heb ik business canvas sessie begeleid.

Als ik me zelf mag omschrijven als een merk dan gelden de volgende eigenschappen: Enthousiast, Hands on, Efficiënt, Daadkrachtig, Analytisch, Pragmatisch, Resultaat gericht, Sociaal betrokken, Energiek, Proactief, Gedreven, Stressbestendig, Conceptueel, Verantwoordelijk, Sparring partner

images

 

Reacties zijn gesloten.