Business Model Canvas

Met het business model canvas breng je al je bedrijfsaspecten in beeld. Het model biedt snel inzicht in je huidige business model, in de ambities die je wilt realiseren en in de eventuele knelpunten.
In 9 bouwstenen breng je je bedrijfsmodel in kaart, te beginnen bij het vaststellen van je waardepropositie en de belofte die je doet aan de verschillende klanten of doelgroepen. Daarna ga je kijken hoe ze kunt bereiken, via welke marketing en communicatiekanalen en hoe je de relatie gaat bouwen en onderhouden.
We kijken welke kernactiviteiten nodig zijn om deze waardepropositie “je belofte aan de klant” te realiseren, welke key resources je nodig hebt en welke samenwerkingspartners je hierbij kunnen helpen.
Tenslotte kijken we naar de financiën: kosten en opbrengsten.

In 1 dagdeel staat je canvas en in een 2de dagdeel maken we het verhaal van je organisatie dat als basis dient voor relatieontwikkeling en fondsenwerving.

“Marjolein deelt haar kennis en contacten graag. Ze heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van de Stichting Appeltaartconcerten. Zo leerden we in haar Wijzer Werven-traject zakelijker kijken naar onze not-for profit doelstellingen door middel van diepgaande Business Canvas Model sessies, oefenden we allerlei vaardigheden die van pas komen bij het fondsenwerven en we profiteerden van het grote netwerk van Marjolein. Maar het belangrijkste was haar enthousiasme en betrokkenheid bij onze Stichting Appeltaartconcerten. Aanrader!”, Michiel Holtrop, zakelijken artistiek leider Stichting Appeltaartconcerten.

 

Reacties zijn gesloten.